20120607

Fick just en snyting...

I min föreläsning: Vi är alla fantastiska - även när livet golvar oss, pratar jag om att vi alla får snytingar av livet ibland. Snytingar som kan knocka oss. Det är då det är viktigt att vara en vippedocka. En som studsar upp igen och tar nya tag istället för att ligga kvar och ge upp.

De besked jag just har fått är att mitt förlag inte har möjlighet att ge ut mitt nästa manus just nu. Jenny, Jenny har inte sålts i tillräckligt många exemplar för att täcka kostnaderna och de vill inte investera i ännu ett riskfyllt projekt för närvarande. Detta har de förvarnat om tidigare så jag visste att risken fanns. Vårt samarbete fortsätter, men om jag vill få ut Ursus i närtid behöver jag hitta andra vägar.

Mitt mål att få Ursus utgiven under 2012 är därmed längre bort än jag hade hoppats. Oroa er inte, jag ger förstås inte upp målet. Vägen dit blev bara längre och mer otydlig.

Det är dags för mig att följa mina egna råd:

Komma ihåg att jag, precis som alla andra, är fantastisk -  även när resultaten går emot mig.

Låta mig motiveras av mina visioner så att jag vill gå vidare även om fler snytingar kan vara att vänta.

Och komma ihåg att:



Har du idéer om hur jag kan hitta fler läsare till Jenny, Jenny, eller idéer och kontakter som kan leda till en utgivning Ursus får du gärna höra av dig!

5 comments:

  1. Självklart skall Ursus ges ut 2012. Vi har en plan som Sickan säger.
    olle & Monica

    ReplyDelete
  2. Grymt bra ordspråk! Tack! Gav det just till sonen. Vill läsa Ursus...!

    ReplyDelete
  3. Håller med, det ordspråket är bra att tänka på när det känns som att man försöker och försöker men ändå inte når ända fram!

    ReplyDelete