20120126

Musik som inspirationskälla

Musik är kraft.
En kraft som påverkar åtminstone mig med omedelbar verkan.
Bruce Springsteens Hungry heart gör mig glad när jag än lyssnar på den, Snap's I got the power ökar min energinivå även om jag redan är pigg och Elvis fantastiska röst berör mig alltid.

Musik är också en av de största inspirationskällorna till berättelserna jag skriver. Ni som har läst Jenny, Jenny vet att musik är viktigt för Jenny och har en uttalad plats i boken. Medan jag skrev lyssnade jag ofta på min Jenny, Jenny playlista som ni också kan lyssna på om ni vill, jag har gjort en på Youtube och en på Spotify. För att få tillgång till Spotify listan får ni kontakta mig via Facebook, vet inte hur jag delar Spotifylistor på annat sätt.

Jag har också använt musik som inspirationskälla till Ursus, det manus jag arbetar med nu. Ni som är nyfikna på vad Ursus handlar om kan få en känsla för det genom att lyssna på min Ursus playlista som också finns i en Youtube och en Spotify version. För att få tillgång till Spotify listan får ni kontakta mig via Facebook, vet inte hur jag delar Spotifylistor på annat sätt.

Enjoy the power of music!

No comments:

Post a Comment